Wiele jest w Polsce firm, które nie mają ambicji podbicia całego świata, a jedynie pragną osiągnąć sukces w swoim regionie – jest to oczywiście działanie bardzo racjonalne, które można uskutecznić poprzez… działania w Internecie! Jedną z najskuteczniejszych metod promowania się w danym mieście czy województwie jest bowiem lokalne pozycjonowanie stron WWW, dzięki któremu zdecydowanie zwiększysz swoje szanse na osiągnięcie sukcesu! Sprawdźmy na czym polega ta metoda i czy rzeczywiście warto z niej skorzystać.
Lokalne pozycjonowanie stron WWW – sposób na sukces w Twojej okolicy!
Pozycjonowanie stron WWW jest w ostatnich latach niezwykle popularne, ponieważ umożliwia wypromowanie strony na wysokie pozycje w Google, a co za tym idzie – zwiększenie popularności, zarówno witryny, jak również oferty firmy. Jednak większość działań agencji SEO to działania globalne, np. na całą Polskę, która nie są korzystne dla tych firm, pragnących osiągnąć sukces na określonym terytorium – np. w danym mieście, regionie czy województwie. W takim wypadku niezbędne okazuje się lokalne pozycjonowanie strony, które nieco różni się od tego tradycyjnego.
Na czym polega local SEO? Jest to pozycjonowanie, dzięki któremu Twoją witrynę odnajdą jedynie użytkownicy, poszukujący konkretnych produktów lub usług w danym regionie. Stąd też w większości przypadków frazy, na które pozycjonują się lokalni przedsiębiorcy, zawierają w sobie nazwę miejscowości, np. „usługi hydrauliczne Warszawa” albo nazwę regionu / województwa, jak „fryzjer Śląsk”. Co ciekawe, dzięki algorytmowi Gołąb, coraz częściej wystarczy wpisać samo wyrażenie „usługi hydrauliczne”, ponieważ Google doskonale rozpoznaje lokalizację użytkownika i pokazuje mu dostosowane do jego potrzeb wyniki.
Prowadząc kampanię lokalnego pozycjonowania sklepu lub strony, masz szansę pojawić się w wynikach lokalnych, gdzie oprócz linku do Twojej witryny, użytkownik znajdzie również lokalizację Twojej firmy na mapie, a nawet dane kontaktowe! Dzięki temu będzie mógł błyskawicznie zapoznać się z ofertą albo skontaktować się z Tobą.
Wysoka pozycja strony w Google lokalnym znacznie zwiększy Twoje szanse na osiągnięcie sukcesu – wynika to przede wszystkim z tego, że widoczność witryny stanie się większa, a co za tym idzie, odwiedzać ją będzie większa liczba osób. Jednak osiągnięcie sukcesu w local SEO jest uzależnione od właściwych działań specjalistów. O co należy zadbać, aby osiągnąć sukces lokalnie?
Skuteczne pozycjonowanie lokalne – najważniejsze aspekty
- Odpowiednie optymalizacja strony internetowej – zarówno pod kątem technicznym i merytorycznym, jak również pod względem słów kluczowych, szczególnie tych nakierowanych lokalnie („usługi hydrauliczne Warszawa”, „fryzjer Śląsk” itd.).
- Stworzenie i zoptymalizowanie wizytówki w Google Moja Firma – jest to niezbędne do tego, by ukazać użytkownikowi dane oraz lokalizację firmy na mapie. Należy pamiętać, aby wszystkie dane dotyczący firmy były prawidłowe!
- Linkowanie – wewnętrzne i zewnętrzne. Jest to standardowe działanie w pozycjonowaniu stron WWW, bez którego osiągnięcie wysokich pozycji w Google byłoby niemożliwe.
- Zadbanie o opinie – pozytywne opinie oraz wzmianki NAP są tym, co napędza Twoje pozycje i oczywiście zwiększa szanse na sukces w Google. Zadbaj więc o wysokiej jakości usługi i produkty, aby klienci byli zadowoleni i chętnie wspominali o Tobie w Internecie.
Sukces w local SEO zależy od agencji!
Pamiętaj, że skuteczne pozycjonowanie strony będzie możliwe tylko wtedy, gdy postawisz na doświadczonych i zweryfikowanych specjalistów, którzy będą odpowiadali za pozycjonowanie sklepu czy strony Twojej firmy. Musisz zatem wybrać taką agencję, która nie tylko zaimponuje Ci doświadczeniem, ale przede wszystkim realizacjami, referencjami oraz opiniami innych użytkowników. W ten sposób Twoje szanse na sukces (czy to lokalne, czy to globalne) będą jak najbardziej możliwe!