Każdy kto prowadzi biznes i ma własną stronę internetową chciałby osiągnąć sukces. Chciałby, aby jego stronę odwiedzało wiele osób, aby produkty i usługi się sprzedawały i aby firma mogła rozszerzać swoją działalność. Konkurencja jednak jest obecnie tak duża, że bardzo trudno to osiągnąć. Pozycjonowanie stron, a dokładniej kampanie SEO mogą być bardzo pomocne. Jak rozpocząć kampanię i czym ona w ogóle jest? Wyjaśniamy!
Czym jest SEO?
Aby rozważać, czym są kampanie SEO i jak je rozpocząć, najpierw należy wiedzieć, czym w ogóle jest SEO. Skrót ten oznacza search engine optimization – jest to zbiór różnorodnych działań, których celem jest wypromowanie strony www w wyszukiwarce Google (ewentualnie w innych wyszukiwarkach). Każdy użytkownik wyszukiwarki wie, że szukając informacji bardzo rzadko wchodzimy na strony, które w wynikach wyszukiwań wyświetlają się bardzo daleko – na odległych stronach. Jeżeli po wpisaniu słowa kluczowego witryna nie znajdzie się na pierwszej stronie, raczej marne szanse na to, aby została odwiedzona przez klienta. Działania SEO zmierzają ku temu, aby strona była widoczna w sieci!
Zadania kampanii SEO
Kampania SEO ma za zadanie nie tylko sprawić, aby strona www znalazła się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania – choć oczywiście jest to podstawowe jej założenie. Inne zadania kampanii to wypromowanie odpowiednich treści, dla konkretnych użytkowników. Dzięki temu, coraz większy przekrój klientów będzie trafiał na stronę.
Plan kampanii SEO – to konieczność
Dobra agencja SEO zawsze przed rozpoczęciem działań przeprowadzi bardzo szczegółowy wywiad z klientem zamawiającym tę usługę. Dlaczego? Ponieważ plan kampanii uzależniony jest od celów klienta i od tego, co chce osiągnąć. Dla jednych bardziej będzie liczyła się zwieszoną sprzedaż, dla innych wzmocnienie wizerunku marki wśród klientów (oczywiście cele są różne i można je łączyć). Konieczne jest określenie grupy docelowej oraz określenie ich potrzeb. Tylko dobrzy fachowcy marketingu internetowego wiedzą, w jaki sposób dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, jakich ścieżek konwersji użyć. Oczywiście, przypadkowe działania również mogą przynieść pewien sukces. Jednak nie będzie on trwały, a najczęściej okazuje się po prostu nieskuteczny. Na pozycjonowanie warto wydać nieco więcej i mieć pewność, że współpracuje się z profesjonalistami.
Kampania SEO szyta na miarę
Kampania SEO powinna być dopasowana do grupy docelowej, do oferowanych produktów lub usług, ale także do rodzaju prowadzonej działalności oraz do obszaru. Inne kampanie SEO prowadzi się dla firm lokalnych, inne dla dużych przedsiębiorstw działających na skalę światową, a jeszcze inne dla sklepów internetowych.
Pozycjonowanie stron internetowych to dziś jeden z najważniejszych i najbardziej skutecznych sposobów na reklamę swojej firmy lub dużego przedsiębiorstwa. Inne metody oczywiście również są skuteczne, jednak nie maja takiego globalnego zasięgu jak pozycjonowanie www. Oczywiście, aby pozycjonowanie było skuteczne, należy znaleźć solidna agencję SEO/SEM zajmującą się pozycjonowaniem i działaniami marketingowymi w sieci. Obecnie jest wiele firm zajmujących się tego typu działaniami. Dobra firma idealnie dopasuje kampanię do potrzeb i do profilu działalności. Dzięki temu będziesz mógł już po kilku miesiącach cieszyć się realnymi korzyściami. A jakie to korzyści? Bardzo różne! Większy ruch na stronie, zwiększona sprzedaż produktów i usług, większe przychody, reklama swojej firmy, poprawa lub wzmocnienie wizerunku marki.