Strategia marketingowa a w tym przypadku program lojalnościowy to bardzo efektywne narzędzie w branży hotelarskiej. Od lat programy lojalnościowe sprawdzają się nie tylko w dziedzinie hotelarstwa, ale także każdej innej branży. Krótko mówiąc, program lojalnościowy to rodzaj oferty skierowany do klienta, który chętniej będzie korzystał z naszego hotelu, dzięki przysługującym mu rabatom czy promocjom za każde odwiedzenie naszego hotelu. Jak skutecznie prowadzić programy lojalnościowe? O tym więcej w naszym artykule.
Czym jest program lojalnościowy?
Program lojalnościowy to rodzaj oferty, w której stali klienci za każdą rezerwację zbierają punkty lojalnościowe, które podczas kolejnych pobytów mogą wymienić je na ekskluzywne bonusy oferowane przez hotel. Na liście benefitów lojalnościowych najczęściej znajdują się różnego rodzaju promocje, zniżki, i rabaty, które pozwalają zaoszczędzić na noclegu lub skorzystać z innych atrakcji hotelu w niższej cenie. Prowadząc program lojalnościowy w swoim hotelu warto zadbać o to, aby program był przyjazny dla klientów. Każdorazowo program powinien opierać się na jasnych zasadach, które nie powinny sprawiać problemów ze zdobyciem punktów w programie.
Korzyści z prowadzenia programu lojalnościowego
Posiadanie programu lojalnościowego w swoim hotelu, niesie za sobą wiele korzyści. Dzięki jego zastosowaniu możemy budować stałą więź z klientami, którzy wielokrotnie będą korzystać z naszych ofert noclegowych i usług dodatkowych, o ile takie prowadzimy.
Podstawowymi korzyściami, jakie uzyskamy prowadząc program lojalnościowy to:
- Stworzenie stałej grupy klientów, którzy zapewnią nam płynność zysków.
- Program lojalnościowy sprawi, iż pojawią się nowi klienci skuszeni naszą ofertą.
- Zwiększenie zysków poprzez progresywny sposób działania programu lojalnościowego.
- Promocja hotelu
Programy lojalnościowe to nie tylko punkty czy wiążącą regulaminem relacja marketingowa, to także szansa dla nas, aby dzięki obecności gościa pokazać swój hotel z jak najlepszej strony. Dzięki temu możemy mieć 90 % pewności na powrót klientów. Pamiętajmy, że satysfakcja klienta zależy od jakości i sposobu obsługi.
Zarządzenie programem lojalnościowym
Obsługa programu lojalnościowego w hotelu może odbywać się za pomocą specjalnych programów. Jednakże jeżeli wolimy postawić na mniej zaawansowaną technologię możemy stworzyć własne karnety, w których możemy przybijać pieczątki hotelowe czy po prostu wydrukować kwit hotelowy. Warto połączyć jednak programy lojalnościowe w ramach intuicyjnej aplikacji. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat odwiedź stronę https://hotelhero.pl/.