Każda osoba prowadząca działania biznesowe w internecie na pewno przynajmniej raz spotkała się z pojęciem pozycjonowanie stron internetowych. Usługi tego rodzaju zyskały w ostatnich latach sporą popularność wśród przedsiębiorców, głównie ze względu na swoją efektywność. Dobrze zaplanowana, a przede wszystkim skutecznie zrealizowana strategia SEO pozwala czerpać korzyści z wysokich pozycji w Google długimi latami.

Znaleźć się na samym szczycie wyników wyszukiwań nie jest jednak prosto. Skomplikowane algorytmy Google każdego dnia analizują zawartość milionów stron internetowych i na podstawie swojego rankingu przedstawiają wyniki użytkowników. Te mogą bardzo dynamicznie się zmieniać, ponieważ ostateczny wpływ na pozycję ma wiele czynników. Warto poznać je bliżej zanim przystąpimy do pozycjonowania naszej strony internetowej.

Najważniejsze czynniki wpływające na pozycjonowanie stron internetowych

Wskoczenie na sam szczyt listy wyników nie jest prostym zadaniem, ale posiadając odpowiednią wiedzę, zadanie to będzie na pewno prostsze. Największym błędem osób zaczynających przygodę z SEO jest działanie po omacku, co w tej branży oznacza bardzo szybkie przepalenie budżetu. Całkiem sporego budżetu, ponieważ usługi pozycjonerskie nie należą do najtańszych.

Poniżej przedstawiam najważniejsze czynniki, których uwzględnienie sprawi, że pozycjonowanie będzie działaniem skutecznym.

Optymalizacja witryny

Od tego warto zacząć wszelkie działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej. Dostosowanie kodu strony oraz publikowanych na niej treści do wymogów wyszukiwarki Google pozwoli osiągnąć natychmiastowe efekty w postaci poprawy widoczności witryny. Sama optymalizacja odnosi się głównie do umieszczenia odpowiednich słów i fraz w titul oraz uzupełnienie meta description. Na podstawie zawartych tam treści, algorytmy rozpoznają tematykę strony.

 

Jeśli mówimy już o optymalizacji witryny internetowej, warto również pomyśleć o poprawie jej osiągów i dostosowanie do wymagań realnych użytkowników. Co z tego, że nasza strona będzie posiadała odpowiednie treści, skoro jej długi czas wczytywania będzie odstraszał. Warto przyjrzeć się również jej funkcjonalności, a także responsywnej wersji na telefony i tablety.

Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony internetowej w 2019 roku

Linki przychodzące do witryny

Dla wielu marketerów to jest istota skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Pozyskiwane linki (odnośniki) budują wiarygodność naszej domeny, jako źródła rzetelnych informacji, którymi użytkownicy chętnie się dzielą. Ważne, by linki do strony pochodziły z różnych miejsc - gdzie je umieszczać?

  • branżowe magazyny,
  • fora dyskusyjne,
  • grupy w mediach społecznościowych,
  • artykuły na blogach zapleczowych,
  • portale tematyczne.

Słowa kluczowe na stronie internetowej

Wybór odpowiednich słów i fraz kluczowych, które będą używane do pozycjonowania witryny jest jednym z ważniejszych elementów strategii SEO. Warto przy tym skorzystać z profesjonalnych narzędzi, które pomogą nam dobrać odpowiednie frazy, dzięki którym użytkownicy szybciej znajdą drogę do naszej witryny. Konieczne przy tym jest korzystanie zarówno z fraz najbardziej oczywistych, jak i mniej wyszukanych, a także długich zapytań - tylko wtedy możemy mówić o skutecznym pozycjonowaniu.

Na pozycjonowanie strony internetowej wpływ ma jeszcze ogromna ilość innych czynników. Te wymienione powyżej są tymi najważniejszymi, dlatego to one powinny zostać w pierwszej kolejności uwzględnione przy planowaniu działań SEO dla wybranej strony internetowej.