Pozycjonowanie stron internetowych to złożona usługa, której zadaniem jest zwiększenie widoczności danej witryny w sieci. Obecnie uzyskanie popularności strony bez jej pozycjonowania jest niemożliwe – nie będzie miała szans wybić się na czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania Google, szczególnie, że przeważająca większość firm korzysta z usług agencji SEO.
Dzięki dobremu pozycjonowaniu strona może osiągnąć stałe wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania na wybrane dla niej frazy kluczowe. Jest to najlepszy sposób na zwiększenie popularności danej marki, ponieważ dzięki temu sporo użytkowników sieci, zainteresowanych daną tematyką, zauważy jej stronę i może zainteresować się ofertą. Pozycjonowanie jest więc inwestycją w widoczność marki, pozwalającą dotrzeć do wielu nowych klientów.
Czy warto zdecydować się na lokalne pozycjonowanie stron?
Lokalne pozycjonowanie stron oznacza zwiększenie widoczności witryny dla użytkowników szukających usług w konkretnej lokalizacji. Jest skierowane przede wszystkim do firm działających lokalnie i pragnących przyciągnąć użytkowników ze swoich okolic – np. serwisów samochodowych, salonów fryzjerskich i kosmetycznych czy lokali gastronomicznych.
Pozycjonowanie lokalne jest więc nastawione na lokalizację danego biznesu. Aby był on widoczny w Google dla osób znajdujących się w jego pobliżu lub szukających konkretnych usług w swoim mieście, jego strona internetowa powinna posiadać odpowiednie dane teleadresowe oraz zawierać słowa kluczowe związane z lokalizacją, takie jak np. „pozycjonowanie Chełm”. Dzięki temu wszystkie osoby zainteresowane daną usługą w konkretnym miejscu z łatwością natrafią na promowaną w ten sposób firmę.
Pozycjonowanie lokalne sprawdza się szczególnie w przypadku użytkowników urządzeń mobilnych, którzy często na bieżąco szukają usług w swojej lokalizacji – np. przebywając na mieście sprawdzają w Google Maps położenie najbliższej restauracji czy w razie awarii auta wyszukują najbliższy serwis samochodowy.
Decydując się na lokalne pozycjonowanie, zwiększamy szansę firmy na zdobycie wielu nowych klientów, zdecydowanych na skorzystanie z konkretnej usługi w okolicy, w której przebywają. Jest to więc idealne rozwiązanie dla firm działających w wybranych miastach.
Od czego zależy miejsce, jakie strona zajmuje w wynikach wyszukiwarki?
Najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google zajmują te strony, które wyszukiwarka oceniła jako najtrafniejsze odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Każda witryna w Internecie jest odwiedzana, indeksowana i oceniana przez roboty Google, które przypisują strony do różnych fraz kluczowych, ułatwiających użytkownikom wyszukiwanie informacji o interesującej ich tematyce. To, w jaki sposób algorytm wyszukiwarki ocenia strony internetowe, nie jest znane i zmienia się z każdą jego aktualizacją. Specjaliści SEO potrafią jednak wytypować szereg czynników, które mają realny wpływ na to, jak witryna jest oceniana przez Google.
Wśród najważniejszych kryteriów oceniania znajdują się:
- odpowiednia ilość słów kluczowych w treści strony (przy czym warto pamiętać, że zbyt duża ich liczba jest niewskazana i może przynieść odwrotny skutek, ściągając na witrynę karę od Google),
- jakość treści na stronie, która powinna być nie tylko poprawna pod względem językowym, ale przede wszystkim również wartościowa i przydatna dla odwiedzającego stronę użytkownika,
- czas, w jakim strona ładuje się użytkownikowi,
- czytelność strony dla użytkownika, zarówno pod względem graficznym, jak i struktury,
- dostępność wersji strony dla urządzeń mobilnych,
- poprawność kod strony,
- poprawność profilu linków.
Zadaniem agencji SEO jest optymalizacja strony pod wszystkie kryteria, które są ważne z punktu widzenia algorytmu wyszukiwarki – dzięki temu może ona zyskać wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania pod wybrane słowa kluczowe.