Wyróżnienie uczennicy SP nr 1 w Ligocie - sukces w ogólnopolskim konkursie Kresy

2 min czytania
Wyróżnienie uczennicy SP nr 1 w Ligocie - sukces w ogólnopolskim konkursie Kresy

W Czechowicach-Dziedzicach zapanowało krótkie poruszenie radości, gdy okazało się, że młoda autorka z Ligoty zdobyła wysokie miejsce w ogólnopolskim konkursie historycznym. To dowód, że zainteresowanie przeszłością polskich Kresów wśród uczniów wciąż rośnie. Dla szkoły i rodziny to powód do dumy, dla miasta - impuls do zauważenia edukacyjnych osiągnięć najmłodszych.

  • Sukces w VII edycji konkursu Kresy - polskie ziemie wschodnie w XX wieku i co on znaczy
  • Czechowice-Dziedzice zauważają młode talenty - oficjalne gratulacje burmistrza

Sukces w VII edycji konkursu Kresy - polskie ziemie wschodnie w XX wieku i co on znaczy

W VII edycji ogólnopolskiego konkursu edukacyjnego Kresy - polskie ziemie wschodnie w XX wieku uczniowie mieli przygotować pracę pisemną lub multimedialną opartą na literaturze, dokumentach, wspomnieniach oraz materiale ikonograficznym. Wśród wyróżnionych znalazła się Antonina Wizner z Szkoły Podstawowej Nr 1 im. ks. Józefa Tischnera w Ligocie, która wcześniej zajęła pierwsze miejsce na szczeblu wojewódzkim. To osiągnięcie pokazuje nie tylko osobisty talent autorki, ale też efekty pracy dydaktycznej w szkole.

Czechowice-Dziedzice zauważają młode talenty - oficjalne gratulacje burmistrza

Za sukcesem poszły gratulacje z ratusza - Antonina Wizner została uhonorowana listem gratulacyjnym przez Burmistrza Mariana Błachuta. Taka forma docenienia podkreśla wagę konkursu i rolę samorządu w promowaniu edukacji historycznej. Dla lokalnych placówek oświatowych to również sygnał, że udział w ogólnopolskich projektach może przynieść widoczne efekty i pozytywny rozgłos.

Mimo że konkurs ma charakter ogólnopolski, jego znaczenie dla miasta jest praktyczne - promuje szkoły, mobilizuje nauczycieli do pracy z materiałami źródłowymi i zachęca uczniów do pogłębiania wiedzy o historii regionu.

Dla mieszkańców ten wynik może być zachętą do wspierania szkolnych inicjatyw historycznych - warto obserwować lokalne placówki, uczestniczyć w szkolnych wydarzeniach i doceniać uczniów, którzy angażują się poza programem lekcyjnym. Konkursy takie jak ten pokazują, że historia może stać się polem kreatywnej pracy młodych ludzi i sposobem na budowanie więzi między pokoleniami.

na podstawie: Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach.

Autor: krystian