Milion zł na promocję Śląska po powodzi - kampania ma przyciągnąć turystów przez cały rok

Śląska Organizacja Turystyczna zaczyna ogólnopolską akcję promocyjną, która ma pomóc regionowi odbudować ruch turystyczny po sierpniowych i wrześniowych nawałnicach. W materiałach szczególny nacisk położono na okolice Beskidów, Śląska Cieszyńskiego i Pszczynę. W działania zaangażowano media, przestrzeń miejską i wydarzenia branżowe, a budżet akcji to 1 000 000 zł.
- Skąd pieniądze i jaki jest cel kampanii
- Gdzie zobaczymy kampanię
- Beskidy Winter GO jako zwieńczenie działań
- Co to oznacza dla Bielska-Białej
Skąd pieniądze i jaki jest cel kampanii
Kampania realizowana jest w ramach programu wsparcia poszkodowanych przez powódź z września 2024 roku. Cały budżet wynosi 1 000 000 zł, z czego połowa finansowana jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej; pozostałe środki pochodzą z dodatkowej składki województwa śląskiego oraz budżetu Śląskiej Organizacji Turystycznej. Celem jest odbudowa wizerunku regionu i ożywienie ruchu turystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem terenów najbardziej dotkniętych powodzią.
Gdzie zobaczymy kampanię
Materiały promocyjne pojawiają się ogólnopolsko: w telewizji, internecie i przestrzeni miejskiej. Pierwszy felieton emitowano 1 listopada w programie Pytanie na śniadanie (TVP2), kolejne będą nadawane do połowy grudnia. Kampania jest widoczna na ekranach i billboardach w Warszawie, Krakowie oraz na ekranach lotniska Katowice Airport, a aktywność prowadzona jest także w social mediach (YouTube, Facebook, Instagram).
Beskidy Winter GO jako zwieńczenie działań
Województwo zaprezentuje ofertę na targach turystycznych, m.in. podczas ITTF Warsaw i Snow Expo w Katowicach. Zwieńczeniem kampanii będzie wydarzenie Beskidy Winter GO w grudniu — zaplanowano tam konferencję prasową, prezentację oferty zimowej oraz spotkania z samorządami i branżą turystyczną.
“Intensyfikacja komunikacji oferty turystycznej w regionach, z których pochodzi najwięcej odwiedzających – przede wszystkim w Warszawie i Krakowie – przyczynia się jednocześnie do budowania wizerunku województwa śląskiego jako atrakcyjnego kierunku turystycznego o każdej porze roku. Z tego właśnie słynie nasz region, z oferty dopasowanej na każdą pogodę”
— Agnieszka Sikorska, dyrektorka biura Śląskiej Organizacji Turystycznej
Co to oznacza dla Bielska-Białej
Dla turystycznych ofert Beskidów i okolic Bielska-Białej kampania to większa widoczność poza regionem i szansa na powrót gości po stratach związanych z powodzią. Materiały i filmy promocyjne mają zachęcać do całorocznych odwiedzin — od górskich wędrówek po atrakcje zimowe.
na podstawie: Urząd Miejski w Bielsku-Białej.
Autor: krystian

