Co warto wiedzieć na temat druku wielkoformatowego

Nie od dziś wiadomo, że przedsiębiorstwom zależy na wywieraniu pozytywnego wpływu na odbiorcach. W dużej mierze jest to zależne od tego, jak profesjonalnie będą się prezentować nasze produkty, usługi czy materiały reklamowe. Praca nad wizerunkiem firmy wymaga od nas odpowiedniej strategii oraz kreacji marki, z którą będzie kojarzone nasze przedsiębiorstwo. Dobrze wyglądające logo firmy nie wystarczy, dlatego warto zainwestować w odpowiednie działania reklamowe. Jednym z nich jest druk wielkoformatowy. Poniżej dowiesz się, jakie są jego zalety w reklamie.

Czym tak naprawdę jest druk wielkoformatowy?

Często jest on nazywany również drukiem lateksowym. Jest to nowa technologia druku cyfrowego. Daje on niezwykłe możliwości drukarniom na drukowanie w dużym formacie na takich materiałach jak papier, folia czy baner. Najczęściej jest on wykorzystywany przede wszystkim w tworzeniu plakatów, banerów, szyldów, plandek, tablic czy kasetonów.

Zalety druku wielkoformatowego w reklamie

Chyba najważniejszą zaletą druku wielkoformatowego jest jego odporność na niesprzyjające czynniki zewnętrzne. Można więc bez problemu wystawić taki plakat na działanie niskich temperatur. Materiały, które są wykonywane przy wykorzystywaniu druku wielkoformatowego są również wodoodporne, przez co świetnie nadają się w każdych warunkach. Takie nadruki można z powodzeniem nanosić na wiele różnych powierzchni. Więcej o plakatach wielkoformatowych możesz poczytać na https://www.drukowanieulotek.pl/druk-wielkoformatowy-plakaty-XXL

Techniki druku wielkoformatowego

Zazwyczaj drukarnie oferują różne techniki drukowania wielkoformatowego. Dzięki nim możemy stworzyć materiał, który będzie świetnie się prezentował zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. W ten sposób możemy znacznie polepszyć wizerunek naszego przedsiębiorstwa. Każda technika druku będzie pasować do innego elementu. Należy pamiętać, że inaczej się drukuje materiały przeznaczone na plakaty albo naklejki, a inaczej na banery. Obecnie wyróżnia się trzy techniki druku wielkoformatowego: druk w technice UV, hard solvent i mid solvent.

Atrakcyjne barwy

Druk wielkoformatowy oferuje naprawdę atrakcyjne barwy dla oka. Od dawna wiadomo, że to właśnie kolor jest bardzo istotnym czynnikiem, który motywuje klienta do podjęcia konkretnej decyzji zakupowej. Barwa działa czasem nawet nieświadomie na konsumenta. Dzięki zastosowaniu druku wielkoformatowego możemy to przełożyć na nasze plakaty, banery czy billboardy.

Jest to bardzo ważna kwestia przy kreowaniu wizerunku naszej marki. Spójny schemat kolorystyczny, który obejmuje logo, opakowania i w końcu reklamy, tworzy rozpoznawalność naszego przedsiębiorstwa i umacnia jego wizerunek. Dlatego właśnie warto dbać o dobieranie odpowiedniej stylistyki do naszych produktów czy materiałów reklamowych, ponieważ może to bardzo mocno wpłynąć na nasz wynik sprzedaży.

Podsumowując

Technologia druku wielkoformatowego pozwala nam na drukowanie praktycznie na wszystkim. Dzięki temu możemy w sposób kreatywny budować naszą markę. Większość drukarni są w stanie drukować w różnych technologiach i na różnych podłożach. Warto jednak pamiętać, że projektowanie materiałów promocyjnych i przygotowanie odpowiedniej ich stylistyki jest bardzo złożonym procesem i warto zostawić to zadanie profesjonalistom. W ten sposób będziemy mieli gwarancję wysokiej jakości materiałów promocyjnych.