Pozycjonowanie stron internetowych – obalamy największe mity!

Pozycjonowanie stron internetowych to dziedzina, w której pojawia się wielu „ekspertów”, nie mających w gruncie rzeczy zbyt dużej wiedzy na temat tego jak działa SEO i co należy zrobić, aby pozycja strony w Google była wysoka. I to właśnie oni szerzą często powielane mity SEO, które wprowadzają w błąd właścicieli stron internetowych, a w konsekwencji – uniemożliwiają im uzyskiwania odpowiednich wyników. Czas rozprawić się z tymi najczęściej powtarzanymi mitami – raz na zawsze!

Pozycjonowanie stron internetowych – 5 najczęściej powielanych mitów

Mit 1 – Dużo słów kluczowych = wysokie pozycje

Wszyscy, którzy interesujemy się SEO od wielu lat, pamiętamy dobrze czasy, w których to właśnie ogromne ilości słów kluczowych, umieszczone na stronach internetowych, dawały wysokie pozycje strony w Google. Nie liczyła się za bardzo treść, linki można było „zbierać” z niskiej jakości stron zapleczowych, a wypromowanie się do TOP-ów było naprawdę proste. Jednak czasy się zmieniły, a pozycjonowanie stron internetowych wygląda dzisiaj zupełnie inaczej.

I oczywiście błędem byłoby powiedzieć, że ilość słów kluczowych nie ma znaczenia – ma, ale nie gwarantuje tego, że ich duże nagromadzenie da odpowiednie wyniki w SEO. Wręcz przeciwnie – algorytmy Google bardzo mocno skupiają się na wyłapywaniu spamu w Internecie, dlatego zbyt duże nagromadzenie keywordsów w witrynie, może wiązać się z karami algorytmicznymi. A to sprawi, że pozycjonowanie strony WWW będzie znacznie utrudnione.

Mit 2 – Linki sponsorowane mają bezpośredni wpływ na lepsze SEO

Wiele osób uważa, że prowadzenie kampanii Google Ads ma bezpośredni wpływ na SEO. Wystarczyłoby więc, że uruchomiłbyś kampanię linków sponsorowanych, a pozycje Twojej witryny automatycznie skoczyłyby do góry. Niestety – jest to nieprawda i Google Ads nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie stron internetowych.

Tutaj jednak również jest haczyk – kampanie linków sponsorowanych mogą bowiem wpływać na SEO pośrednio, np. zwiększając ruch na stronie albo poprawiając współczynnik klikalności. Branie ich jednak za jeden z czynników rankingowych jest absolutnie błędne.

Mit 3 – Dobry content sam wypozycjonuje stronę

Każdy specjalista SEO doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak kluczową rolę we współczesnym pozycjonowaniu odgrywają wysokiej jakości treści, znajdujące się na stronie internetowej. Jednak opieranie pozycjonowania wyłącznie na nich jest dużym błędem. SEO jest bowiem skomplikowane, a pozycjonowanie stron internetowych to proces niezwykle złożony, który opiera się nie tylko na contencie, ale również wyrażeniach kluczowych, linkach, meta tagach i wielu innych czynnikach. Dobry content pomoże więc w tym, by pozycja w Google była wyższa, ale nie wypozycjonuje strony samodzielnie.

Mit 4 – Pozycjonowanie z automatem da mi pożądane efekty

Z miesiąca na miesiąc powstają nowe systemy, których zadaniem jest zautomatyzowanie procesu SEO. Ich zadaniem jest generowanie treści, linków, meta tagów i wielu innych aspektów, na których opiera się skuteczne SEO. Niestety – korzystanie wyłącznie z nich, bez własnej ingerencji i odrobiny pracy, włożonej w promocję strony internetowej, nie da Ci kompletnie nic. A być może spowoduje nawet spadki pozycji. Pozycjonowanie strony WWW musi być przeprowadzane przy udziale wiedzy i doświadczenia specjalisty, bo bez tego znalezienie się w TOP 3 Google będzie niemożliwe.

Mit 5 – Pozycjonowanie stron samemu lepsze niż z agencją SEO

Ograniczenie kosztów, pełna kontrola nad procesem pozycjonowania i szybka nauka – to wszystko głoszą zwolennicy samodzielnego pozycjonowania stron, którzy uważają, że do dobrej promocji witryny WWW nie jest potrzebny specjalista. W końcu mamy książki, Internet stoi specjalistycznymi artykułami, a wspomóc nas mogą automaty, prawda? Nie, nie jest to prawdą. Pozycjonowanie stron internetowych jest skomplikowane i złożone, wymaga doświadczenia i dużej ilości wolnego czasu, dlatego jeżeli chcesz sam zadbać o SEO swojej witryny WWW, możesz liczyć się z nieuniknioną porażką.