Właściciele biznesów coraz bardziej zwracają uwagę na to jak postrzegani są w sieci. Panuje już większa świadomość reklamy w Internecie. Nie jest to tylko bezmyślne korzystanie z każdej propozycji, którą dostaną od agencji, telefonicznie lub mailowo, ale chcą się dowiadywać co wpływa na ich pozycje w wyszukiwarce Google i jakie działania trzeba podjąć, aby się tam znaleźć.
Wyszukiwarka Google to podstawa
Dzisiaj każdy z nas, który czegoś nie wie postępuje w ten sposób:
- Włącza komputer albo korzysta z urządzenia mobilnego
- Otwiera wyszukiwarkę Google
- Wpisuje swój problem
- Szuka jak najszybszego rozwiązania, klika w link, który go zainteresuje
Rzadko kiedy przechodzimy na drugie, trzecie czy czwarte strony. Jesteśmy zbyt leniwi, dlatego chcemy jak najszybciej rozwiązać to czego szukaliśmy, dlatego tak ważne jest osiągnięcie pozycji TOP 10 zarówno w kontekście ogólnopolskim, jak i lokalnym, czyli bazującym na frazach lokalnych jak pozycjonowanie Łomianki - określające lokalizację.
Bardzo ważne jest, aby być jak najbliżej klienta. Samo stworzenie strony internetowej nie wpłynie na to, że osiągniemy wysokie pozycje. Jest ona podstawą do dalszych działań. Musimy pamiętać, że dobrze wykonana witryna dostosowana pod wyszukiwarkę może ułatwić sprawę w dotarciu na sam szczyt. Dzisiaj już rzadko kiedy spotykamy witryny, które są typowo wizytówką, ponieważ ciężko wypozycjonować stronę, gdzie jest mało treści. Agencje proponują szersze rozwiązania, dzięki którym wzrosną nasze pozycję, ale również będziemy budowali swój wizerunek jako eksperta. My jesteśmy specjalistami w naszej branży, jeśli damy wartość potencjalnemu klientowi i dzięki naszej witrynie dowie się więcej, zyskujemy zaufanie, a co za tym idzie lojalnego klienta, który i tak do nas przyjdzie.
Co wpływa na pozycję strony internetowej
Witryna, która nie jest pozycjonowana pełni formę typowo wizerunkową i znajdą ją tylko Ci, którzy znają naszą domenę. Ważne jest, aby podjąć działania, które mają na celu zwiększanie popularności naszej witryny. Musimy pamiętać, że pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem. Systematyczne prace to klucz do sukcesu i wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Czynników, które mają znaczenie jest naprawdę sporo, ale najważniejsze z nich to:
- treść na stronie - witryna bez tekstu dla wyszukiwarki Google jest małowartościowa. Im więcej treści tym łatwiej się ją pozycjonuje i przynosi większe efekty. Warto budować swoją pozycję w sieci jako eksperta w danej branży. Dajmy wartościową treść naszym odwiedzającym, a wrócą do nas już z konkretnym zleceniem
- linkowanie - im więcej wartościowych linków, które prowadzą do naszej strony tym lepiej. Można je zdobywać poprzez wypowiadanie się na forum, udostępnianie w mediach społecznościowych.
- szybkość ładowania strony - nikt nie lubi jak musimy czekać długo, aż strona się załaduje. Google też traktuje to jako minus. Zadbajmy o to, aby witryna szybko się ładowała.
Podsumowanie
Pozycjonowanie to proces długotrwały i systematyczne działania mogą prowadzić do znaczących wzrostów w wyszukiwarce Google. Budowanie swojego wizerunku w sieci podnosi zaufanie potencjalnych klientów, którzy odwiedzą naszą witrynę. Twórzmy jakościowo dobre teksty i angażujmy naszych odwiedzających, a wpłynie to korzystnie na każdy biznes w każdej branży.