Nie da się ukryć, że wokół tematu prowadzenia blogów i zarabiania na nich narosło wiele mitów. Właśnie dlatego poniżej postaramy się przedstawić kilka najważniejszych faktów i najpopularniejszych mitów.

Czy każdy może posiadać bloga i na nim zarabiać?

Odpowiedź na pierwszy człon pytania brzmi – tak, każdy może prowadzić blog. Wystarczy, że będzie miał czas i chęci do jego uzupełniania. Niezbędne będzie także tzw lekkie pióro, wówczas z całą pewnością znajdą się chętni na czytanie wstawianych artykułów. Odpowiedź na drugi człon pytania, a mianowicie czy każdy może zarabiać na blogu niestety nie jest już taka prosta. Bowiem odpowiedź na nią zależy od wielu czynników. Pierwszym i najważniejszym jest determinacja twórcy bloga i dążenie do celu jakim jest zarabianie na tej działalności.

Reklama produktu na blogu

Faktem jest, że najczęstszą formą zdobycia pieniędzy przy pomocy bloga jest lokowanie produktu na jego stronach. Może to być zwykły baner reklamowy, ale może by również artykuł sponsorowany. Niestety nie często firmy przychodzą do blogerów same. Zwłaszcza jeśli Ci drudzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tym biznesem. Z tą formą zarobkową wiąże się jednak pewna pułapka. Mianowicie na blogu, na którym znajdują się wyłącznie treści sponsorowane nie utrzyma się ruch. Warto więc dbać o mieszanie treści sponsorowanych z tymi unikatowymi, autorskimi, które nikogo nie promują. Tylko wtedy parametry Twojego bloga urosną, zwiększy się ruch naturalny i będziesz w stanie przyciągać nowych reklamodawców.

Zarabianie na blogu – fakty i mity

Wstawianie krótkich treści jest najlepsze?

Otóż nie. Choć wiele osób uważa, że krótkie treści są lepsze, bo nikomu nie chce się czytać długich artykułów to najzwyczajniej się mylą. To długie, rzetelnie przygotowane artykuły zatrzymują użytkownika na dłużej i sprawiają, ze będzie on chętnie wracał na naszą stronę.

Zanim zaczniemy zarabiać musi upłynąć sporo czasu?

To zdecydowanie jest fakt. Różne formy zarobkowe opisane np. na stronie https://allebiznes.pl/jak-zarabiac-na-blogu/ będą dla nas dostępne dopiero wtedy gdy blog stanie się ciekawy. Ma on przyciągać zarówno użytkownika jak i algorytm Google. Wstawiane na niego treści będą realnie wpływały na naszą pozycję w wyszukiwarce, która z kolei przełoży się na ruch. Dopiero wówczas można myśleć o zainteresowaniu reklamodawców.