Udana sprzedaż przez telefon gwarantuje zwiększenie przychodów firmy i budowanie jej pozytywnego wizerunku. Jest to fakt, który jednak w ostatnich latach został nieco przytłumiony – przede wszystkim w wyniku nieudanej polityki wielu firm, a także znacznego rozwoju marketingu internetowego, który przejął wiele dziedzin i zachęcił do siebie całą masę przedsiębiorców. Jak się jednak okazuje dobrze przemyślany i wdrożony system call center wciąż działa i jest skuteczny, dlatego też zdecydowanie warto zastanowić się nad jego wdrożeniem do swojego przedsiębiorstwa.

System call center – o czym mowa?

Mówimy tutaj o szeregu różnego rodzaju rozwiązań, które mają przybliżyć przedsiębiorstwo do świadczenia wysokiej jakości usług przy wykorzystaniu komunikacji telefonicznej – zarówno rozmów, jak i wiadomości SMS. W skład takiego systemu wchodzą zarówno oprogramowanie call center, jak również nowoczesne technologie, wśród których dominują oczywiście sprzęty teleinformatyczne – od central telefonicznych i serwerów, aż do telefonów VOIP czy zestawów słuchawkowych. To właśnie rodzaj sprzętów i programów, a także dopasowanie ich do bieżących potrzeb, a także celów przedsiębiorstwa jest najważniejsze i warunkuje to, czy przedsiębiorstwo osiągnie sukces w danej dziedzinie.

Aby stworzyć doskonały system call center niezbędne jest przede wszystkim rozpoznanie potrzeb przedsiębiorstwa oraz jego możliwości. Wybór określonych rozwiązań powinien wynikać z długofalowej polityki firmy i opierać się na sprawdzonym zespole handlowców lub konsultantów, bez których żaden, nawet najlepszy system nie zadziała.

jak działa system call center

Komu potrzebny będzie system call center?

Oczywiście wszystkim tym przedsiębiorstwom, które dążą do rozwoju. Warto jednak dodać, że system call centre to rozwiązanie, które dedykowane jest określonym rodzajom działalności – przede wszystkim tym, które całość albo pewną, całkiem dużą część działań, poświęcają kontaktom z klientem. Kontakt ten może być przeprowadzany z wielu różnych powodów, do których najczęściej należą:

  • sprzedaż przez telefon,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • dbanie o relacje z aktualnymi klientami,
  • obsługa klienta,
  • obsługa posprzedażowa,
  • obsługa reklamacyjna,
  • przeprowadzanie ankiet.

I wiele, wiele innych. Z nowoczesnych systemów mogą korzystać zarówno typowe firmy call center, jak również przedsiębiorstwa usługowe czy oferujące swoim klientom produkty. Nie ma tutaj większych ograniczeń, ponieważ system callcenter łatwo jest dostosować do konkretnych potrzeb i celów.

Dlaczego systemy call center wciąż są skuteczne?

Po pierwsze dlatego, że stanowią połączenie nowoczesnych technologii oraz wysokiej jakości oprogramowania. Decydując się więc na system call center, masz pewność tego, że otrzymasz w jego składzie nowoczesne telefony VOIP, które pozwolą Ci na znaczne usprawnienie i podwyższenie jakości kontaktu z klientami, a także wszelkie narzędzia do ich skutecznej obsługi. Oddana Ci do dyspozycji zostanie funkcjonalna centrala telefoniczna, dzięki której przekierujesz rozmowy, stworzysz nowe numery dla swoich pracowników i tym samym zadbasz o doskonałą komunikację – nie tylko zewnętrzna, ale również tą wewnątrz Twojej firmy, między pracownikami.

System call center pozwoli Ci zaoszczędzić, ponieważ podłączysz swoje telefony do Internetu i to za jego pośrednictwem wykonywać będziesz połączenia. Jest to rozwiązanie dużo bardziej korzystne nie tylko z ekonomicznego, ale również praktycznego punktu widzenia – nie potrzeba podpisywać wielu umów, na wiele telefonów i wybierać między usługami operatorów, a przy tym obawiać się kruczków prawnych. Co więcej – systemy call center dają komfort pracy Twoim pracownikom, ponieważ możesz zaopatrzyć ich w wygodne i funkcjonalne oprogramowanie call center, a także nowoczesne zestawy słuchawkowe, dzięki którym nawet wielogodzinny kontakt z klientami nie wywoła u nich uczucia dyskomfortu.

Warto więc porównać kilka ofert i wybrać taki system, który spełni Twoje oczekiwania!