Telefoniczna obsługa klienta to dział niezbędny w każdej firmie, pozwalający na zdobycie zaufania swoich odbiorców, zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, a także wyróżnienie się na tle konkurencji. Warto w tym celu zdecydować się na outsourcing i zlecić zadania związane z obsługą reklamacji, działem help desk czy badaniami marketingowymi doświadczonej firmie call center. Jakie korzyści niesie ze sobą takie rozwiązanie?

Help desk i pozostałe działy obsługi klienta – usługi call center dla firm

Od obsługi reklamacji po monitoring płatności, czyli jakie usługi zapewni firma zewnętrzna?

Choć w każdym przypadku dział obsługi klienta jest niezbędny, nie zawsze utrzymywanie go w ramach struktury swojej firmy jest opłacalnym rozwiązaniem. Dodatkowa rekrutacja, szkolenie oraz utrzymywanie kadry, która nie jest bezpośrednio związana z głównym celem marki, to bardzo wysokie koszty – można ich uniknąć, decydując się na outsourcing. Powierzając zewnętrznej firmie telefoniczną obsługę klienta, zyskuje się profesjonalny dział, który poradzi sobie z każdym zadaniem, przy czym przedsiębiorstwo może się w pełni skupić na głównych zadaniach, przynoszących firmie dochód.

Call center może świadczyć takie usługi, jak:

  • obsługa reklamacji,
  • help desk (wsparcie techniczne i obsługa gwarancji),
  • badania marketingowe (ilościowe i jakościowe),
  • monitoring płatności.

Dzięki usługom wykwalifikowanych konsultantów, firma zyskuje profesjonalny dział obsługi klienta, co sprawi, że znacznie wzrośnie zaufanie odbiorców marki. Call center pomoże rozwiązać wszystkie problemy konsumentów oraz udzieli im ważnych informacji we wszystkich sprawach związanych z firmą i jej produktami.

Obsługa reklamacji – czym zajmą się konsultanci?

Powierzając obsługę reklamacji call center, można liczyć na sprawnie działający dział, który będzie przyjmował wszystkie zgłoszenia klientów odnośnie zwrotów lub wymiany towarów, a także przekaże informacje odnośnie zasad dotyczących tych działań. Dzięki temu bezpośrednio do firmy będą trafiały przemyślane zgłoszenia, zgodne z polityką marki, co przyspieszy proces reklamacji.

Help desk – czym dokładnie zajmie się ten dział?

Helpdesk to inaczej wsparcie techniczne klientów oraz dział gwarancyjny. To tam klienci mogą zgłaszać się przy jakichkolwiek problemach ze sprzętem, np. z jego uruchomieniem, konfiguracją czy błędami w działaniu. W przypadku awarii, których nie można naprawić zdalnie z pomocą wykwalifikowanego konsultanta, konsumenci będą kierowani do działu napraw gwarancyjnych – wcześniej zostaną także poinformowani o zasadach jego działania, zgodnych z polityką firmy.

Badania marketingowe, czyli cenne informacje dla Twojej firmy

Badania marketingowe – ilościowe i jakościowe – to najlepszy sposób na zdobycie niezwykle cennych informacji o potrzebach swoich klientów, sytuacji rynku czy opiniach o firmie, dzięki którym przedsiębiorstwo może opracować skuteczną strategię na przyszłość. Doświadczeni konsultanci przygotują ankietę i przeprowadzą badanie jakościowe wśród wybranej grupy odbiorców, aby dostarczyć firmie rzetelnych informacji na dany temat.

Monitoring należności – kontroluj finanse swojej firmy

Brak płynności finansowej to ogromny problem, który hamuje markę przed dalszym rozwojem, a nawet może doprowadzić do jej upadku. Z tego względu monitoring płatności to bardzo ważna kwestia, o której powinna pomyśleć każda firma. Kontrolowanie statusu wszystkich wystawionych faktur jest czasochłonne – warto zatrudnić do tego specjalistów od monitorowania należności, którzy wyłapią wszystkie zaległości i pomogą firmie swobodnie się rozwijać.

Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing obsługi klienta?

Dzięki oddelegowaniu zadań związanych z telefoniczną obsługą klienta firmie zewnętrznej, zyskuje się wykwalifikowany zespół konsultantów, którzy zajmą się wszystkimi problemami i pytaniami klientów w imieniu marki. Firma będzie więc mogła skupić się na głównych zadaniach, które bezpośrednio przynoszą jej zyski, a przy tym zapewni sobie zaufanie konsumentów oraz zbuduje solidny wizerunek.