Informujemy, że w ramach Systemu Powiadamiania Mieszkańców (SPM) uruchomiona została nowa usługa polegająca na automatycznym przesyłaniu z Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego (WCZK) w Katowicach ostrzeżeń meteorologicznych dla mieszkańców zapisanych w systemie SPM. Ostrzeżenia dotyczyć będą zjawisk pogodowych takich jak: silny wiatr, intensywne opady deszczu, śniegu, roztopy, itp. E-usługa polegać będzie na rozsyłaniu wiadomości SMS z ostrzeżeniami mieszkańcom, którzy we wnioskach o otrzymywanie powiadomień wskazali numer telefonu. Mieszkańcy, którzy podali we wnioskach tylko e-mail otrzymają wiadomość na skrzynkę elektroniczną. Aby otrzymywać ww. powiadomienia mieszkaniec musi we wniosku wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień o zagrożeniach i sytuacjach kryzysowych.
System Powiadamiania Mieszkańców umożliwia wysyłanie wiadomości SMS i e-mail do wszystkich zarejestrowanych w systemie mieszkańców. Szczegółowy wykaz realizowanych obecnie usług dostępny jest tutaj. Urząd Miejski planuje dodawać nowe funkcje do systemu SPM, o czym będziemy informować na bieżąco.
Przypominamy, że ze względu na wymogi prawne w celu otrzymywania powiadomienia, mieszkaniec musi złożyć podpisany wniosek o otrzymywanie powiadomień sms lub e-mail wybierając rodzaj powiadomienia. Zainteresowani mogą złożyć wniosek w postaci papierowej bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej podczas załatwiania dowolnej sprawy lub przesłać go w formie skanu/zdjęcia na adres e-mail urzędu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a także złożyć poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą (SEKAP lub EPUAP). Ze względu na wymogi prawne złożony wniosek musi być podpisany.