Centrala VOIP nowoczesne rozwiązanie dla małych i dużych firm

3 min czytania
Centrala VOIP  nowoczesne rozwiązanie dla małych i dużych firm

Zapewne pamiętasz, jak w starych filmach, np. wojennych, odbywało się łączenie osób telefonujących do siebie. Pewna pani siedziała sobie wygodnie w fotelu i przepinała przewody w taki sposób, aby jedna osoba mogła połączyć się z drugą. Te czasy na szczęście bezpowrotnie minęły, a współczesny świat przynosi nam zupełnie nowe rozwiązanie. Jednym z takich rozwiązań jest bez wątpienia centrala VOIP, która okaże się szczególnie korzystna dla przedsiębiorców. Czym jest i jakie pełni role w przedsiębiorstwie?

Centrala VOIP, czyli łącz się przez Internet

Centrala VOIP to (nie)zwykła centrala telefoniczna, która może być instalowana wirtualnie (w chmurze) albo bezpośrednio w przedsiębiorstwie. Oczywiście dużo tańsze jest to pierwsze rozwiązanie, które zresztą cieszy się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców i spełnia oczekiwania nawet tych najbardziej wymagających właścicieli firm. Centrala VOIP jest obsługiwana za pośrednictwem komputera i pozwala na łączenie się z pracownikami wewnątrz przedsiębiorstwa albo z osobami na zewnątrz za pośrednictwem łącza internetowego. Dzięki temu taka fizyczna lub wirtualna centrala nie wymaga od Ciebie podpisywania umowy z jednym z polskich operatorów telefonii komórkowych i płacenia drogich abonamentów.

Wykonywanie połączeń za pomocą Internetu jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym i… tanim. Połączenia nawet z najdalszymi zakątkami świata są dużo tańsze niż te komórkowe , a dodatkowo oszczędza się na połączeniach wewnętrznych i lokalnych, co w przypadku wykonywania ogromnej liczby telefonów może przynieść bardzo duże oszczędności firmie. Oczywiście centrala VOIP to nie tylko korzyści związane z optymalizacją kosztów, ale również możliwości znacznego usprawnienia firmowych działań.

Centrala telefoniczna sposób na lepsze funkcjonowanie firmy

Telefony VOIP i połączenia wykonywane za pośrednictwem Internetu są bardzo wygodne, jednak to nie wszystko, co zapewni Ci centrala VOIP. Inwestując w nią:

  • otrzymasz możliwość łatwego przekierowywania połączeń, ustawiania automatycznej sekretarki, kolejkowania rozmów, a także wiele innych opcji, dzięki którym zapewnisz swoim klientom lepszą obsługę niż do tej pory,
  • będziesz mieć możliwość nagrywania rozmów i zapisywania ich w pamięci swojego komputera, a w późniejszym czasie łatwego znalezienia konkretnej rozmowy i jej odsłuchania,
  • zyskasz możliwość przypisywania numerów wewnętrznych swoim pracownikom, nawet przy dużej rotacji dzięki temu będą oni mogli natychmiast porozumiewać się ze sobą albo klientami,
  • skorzystasz ze specjalnego systemu call center, który pozwoli Ci jeszcze bardziej podnieść jakość obsługi klientów,
  • będziesz mógł korzystać z centrali VOIP, a co za tym idzie możliwości jakie Ci daje, w dowolnym miejscu na świecie, a także będziesz mógł wykonywać tanie połączenia do każdego miejsca,
  • zyskasz raporty i statystyki, dzięki którym będziesz w stanie optymalizować działania swoje i swoich pracowników.

Jak więc widać korzyści jest wiele, a to tylko część tego, co będzie wartościowe dla Twojej firmy, gdy wdrożysz wirtualną centralę telefoniczną. Operator, z którym podpiszesz umowę i który podłączy dla Ciebie centralę VOIP, zaoferuje Ci również wiele ciekawych usług, wchodzących w skład oferty wybierzesz te, które uznasz za przydatne i dzięki temu zyskasz pełną dowolność w rozwoju swojego przedsiębiorstwa.

Centrala VOIP jak ją zainstalować i czy jest to czasochłonne?

Instalacja i konfiguracja centrali telefonicznej to jej kolejna zaleta operator jest w stanie zapewnić to wszystko w bardzo krótkim czasie, a sam system bardzo przypomina urządzenia plug and play, które wystarczy podłączyć, by natychmiast działały bez czasochłonnej konfiguracji. Oczywiście centrala telefoniczna zostanie dostosowana w pełni do Twoich potrzeb, a w przypadku jakichkolwiek problemów związanych z jej obsługę, będziesz mieć możliwość skontaktowania się ze specjalistami, którzy natychmiast Ci pomogą.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

bielskonews_kf