Pozycjonowanie stron to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingu internetowego. Skutecznie wykonane, zapewnia wzrost liczby odwiedzin co przekłada się na liczbę konwersji. Nie jest to jednak rozwiązanie tanie, za profesjonalne usługi należy zapłacić nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie, a sam proces poprawy pozycji w internecie trwa miesiącami. Jak długo należy czekać na efekty pozycjonowania?
Czynniki wpływające na pozycję w wyszukiwarce Google
Pozycjonowanie stron to złożony i czasochłonny proces, na którego rezultaty trzeba poczekać. Dlaczego tak się dzieje? Algorytmy wyszukiwarki Google analizują ponad 200 czynników na podstawie których decydują o pozycji strony w wynikach wyszukiwań. Wiele z tych czynników, jak historia i staż domeny wymagają upływu czasu. Jakie czynniki wpływające na pozycję w internecie można wyróżnić?
Domena
Duże znaczenie w procesie pozycjonowania stron internetowych ma sama domena. Łatwiej jest poprawić pozycję witryny, która kilka lat istnieje już w sieci niż nowo powstałej strony internetowej. Jakie informacje na temat domeny analizują boty Google?
- typ domeny,
- historia domeny,
- wiek domeny.
Słowa kluczowe
Pozycjonowanie polega na zdobywaniu wysokich pozycji na konkretne słowa kluczowe i frazy, dlatego odgrywają one ogromne znaczenie. Dla wyszukiwarki Google są one czymś absolutnie kluczowy, ponieważ pozwalają na wskazanie użytkownikowi tego czego szuka w danym momencie. Należy, więc zadbać o odpowiednie nasycenie strony słowami kluczowymi. Boty Google dużą uwagę zwracają szczególnie na tytuł i opis strony.
Treść
Im więcej wartościowej treści w danej witrynie tym lepiej. Zamieszczając unikalne i eksperckie teksty na swojej stronie internetowej budujesz w oczach Google wizerunek wiarygodnej witryny a także masz szansę na pozyskanie wielu dobrych jakościowo linków (link building) przychodzących. Warto pamiętać, że pojęcie ‘treści’ nie odnosi się jedynie do blogowych artykułów. Należy zadbać również o właściwe opisy produktów czy też usług zwłaszcza prowadząc sklep sklep internetowy.
Optymalizacja
Techniczna optymalizacja stron również ma ogromne znaczenie dla jej pozycji. To jakie elementy funkcjonowania witryny należy poprawić powinien wskazać skutecznie wykonany audyt SEO. Jakie techniczne elementy mają znaczenie przy pozycjonowaniu stron?
- szybkość ładowania,
- optymalizacja grafik,
- mapa strony.
Frazy i słowa kluczowe mają znaczenie
Ogromny wpływ na czas pozycjonowania strony mają wybrane przez klienta frazy i słowa kluczowe. W dużej mierze zależą one od branży, w której działa firma oraz produktów czy usług, które oferuje. Przykładem wysoce konkurencyjnej branży są np. kredyty i pożyczki. Zdobycie wysokiego miejsca w rankingu firm w tej branże może zająć kilkanaście miesięcy, ponieważ działania konkurencji są bardzo intensywne.
Jeżeli prowadzisz mały, lokalny biznes w pierwszej kolejności powinieneś skorzystać z pozycjonowania lokalnego. Prowadząc salon fryzjerski w Krakowie raczej nie liczysz na klientów z Warszawy prawda? Local SEO będzie w tym przypadku rozwiązaniem skuteczniejszym a przede wszystkim tańszym niż pozycjonowanie strony na frazy ogólne. Oczywiście, liczba wyszukiwań może być wówczas mniejsza, ale sam zwrot z inwestycji dużo wyższy.
Wybierz odpowiednią agencję!
To chyba najważniejszy punkt. Rynek agencji SEO pełen jest firm oferujących szybką poprawę pozycji lub gwarancję miejsca w TOP 3 już po kilku tygodniach. Nie tędy droga! Większość z tych firm stosuje nieetyczne techniki, których używanie może narazić witrynę na otrzymanie kar. Profesjonalnie prowadzone działania SEO wymagają czasu, ale zapewniają stałą poprawę pozycji oraz dużą jej stabilność. Korzystaj, więc tylko z usług firm z doświadczeniem.